آرشیو بلاگ, مقالات

پیرسینگ زدی و نگران مراقبت های بعدشی ؟

تازه بینیتو سوراخ کردی ؟ (پیرسینگ )

نگرانی که چجور ازش مراقب کنی ؟

دوست داری خیلی راحت دوره درمانش و پشت سر بذاری ؟

بازم جینگیلی اومده که کمکت کنه نگران چی هستی ؟

 

اول اینکه سوراخ بینی هم مثل بقیه زخم ها حساسه و نباید بذاریم که میکروب یا هر عامل بیماری زایی به اون برسه , پس همیشه قبل از لمس بینیتون دستتون رو با مایع شستشو خیلی تمیز بشورید و از الکل و پنبه برای ضد عفونی سوراخ استفاده کنید .

همیشه و همه جا باید پوست صورتتون و از آلودگی ها دور کنید به شستشوی صورتتون همیشه اهمیت زیادی بدین مخصوصا شمایی که از مواد آرایشی مکرر و ساعت ها استفاده می کنید . حالا این موضوع زمانی که بینیتونو سوراخ کردین اهمیت زیاد تری پیدا می کنه به خاطر اینکه روی بینی شما در واقع یک زخم ایجاد شده و نباید اجازه بدین عامل عفونت زا وارد اون زخم بشه .

برای تمیزکردن سوراخ می تونید روزی دوبار با آب و صابون آنتی باکتریال یا مواد پاک کننده بهداشتی که از دارو خانه به راحتی تهیه می شوند استفاده کنید . تا زمانی که زخم تازه هست موقعی که پیرسینگ را در می یارین اونو توی آب ولرم بذاریدش تا ضدعفونی شه با الکل هم مجدد اون رو تمیز کنید , برای تمیز کردن سوراخ بینیتون هم با یک تکه پنبه یا گوش پاک کن می تونید از محلول شستشو استفاده کنید و به آرامی سوراخ را تمیز کنید یا با آب و صابون هم می توانید این کار رو انجام بدید , حتما بعد از استفاده از مواد تمیز کننده بینیتون رو به خوبی شستشو دهید . عمل شستشو رو با آب گرم انجام بدید تا مواد به خوبی از روی بینی پاک شوند استفاده از آب خیلی داغ توصیه نمی شود همچنین از آب سرد هم استفاده نکنید . بعد از شستشو بینی رو با دستمال خشک کنید اگر با حوله این کار رو انجام می دید از یک حوله ی تمیز باید استفاده کنید و مراقب باشید پرز حوله به پیرسینگ نگیرد و باعث زخم شدن بینی شما نشه .

یک تمیز کننده بسیار عالی که توی خونه می تونید اون رو خیلی سریع درست کنید محلول آب و نمکه , توی یک لیوان آب ولرم یک چهارم قاشق چایخوری نمک بدون ید بریزید و با گوش پاک کن یا پنبه از محلول به سوارخ بینی بمالید , توجه کنید اگر نمک رو به اندازه بریزید تورم , درد , سوزش و خونریزی رو کم میکنه حالا اگه توی ریختن نمک زیاده روی کردین باعث سوزشد بینی شما میشه و شمارو آزار میده .

نیازی نیست مدام بینیتونو تمیز کنید , روزی دوبار کافیه زیاده روی توی شستشو برای بینیتون ضرر داره .

تا وقتی زخم تازه هست روزی دوبار کافیه برای شستشو , همین طور که پیرسینگ بینی رو به بهبودی میره تعداد دفعات شستشو رو هم میتونید کم کنید . پیرسینگ آلار بینی یا پره های بینی 4 تا 6 ماه و پیرسینگ قسمت میانی بینی 6 تا 8 ماه زمان میبرد تا بهبود یابند.

علائم عفونت چیه ؟

قرمزی / درد / سوزش و خروج ترشحات چرکی زرد رنگ از سوراخ بینی .

تا هفته اول طبیعی هستند اما اگر بیشتر از یک هفته شد باید به پزشک مراجعه کنید .

اگر در اطراف پیرسینگ پوسته جمع شده نگران نباشید آنها پوست های نکروز یا مرده هستند به آرامی با محلول آب و نمک و با کمک پنبه یا گوش پاک کن آنهارا تمیز کنید در صورت احساس درد این کار را نکنید امکان دارد بینی خونریزی کند .

پیرسینگ بینیتون رو دستکاری نکنید دست های شما همیشه ناقل باکتری و عفونت هستند .

تا دیر نشده چرا سراغ پیرسینگ هامون نمیرین ؟ یه سر به صفحه محصولاتمون بزنید و همین الان بهترین کارامونو به سبد خریدتون اضافه کنین.

دوست دار شما جینگیلی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *